Fokuspunkter for Daginstitutionen Kildehuset
Fokuspunkter med udgangspunkt i tilsynsdialogen og sproglæringsmiljøvurderingen 2025
Med udgangspunkt i observationerne fra sproglæringsmiljøvurderingen har vi fået øje på, at vi skal arbejde videre med kategorierne dialog og kommunikation samt sprog i leg og aktiviteter.
Tilsynsdialogen har vist, at vi skal arbejde mere målrettet med vores sprogtrappevurderinger og lave fokuspunkter for de børn som har vist et behov for en sprogunderstøttende indsats.
Vi vil invitere den kommunale sprogkonsulent til et personalemøde, hvor personalet kan få vejledning og sparring ift. at videreudviklingen af vores sprogarbejde.
Det pædagogiske udviklingsarbejde:
Vi vil arbejde med at styrke børnenes sprog gennem leg og aktiviteter, både inde og ude.
Vi ønsker at arbejde mere med rytme og bevægelse i de lege og aktiviteter vi tilbyder børnene.
Vi vil have fokus på sang og lydlige nuancer – fokus på gentagelser, lege med lyde og bevægelser.
Vi vil have fokus på, at alle børn uanset deres udgangspunkt skal have mulighed for at deltage og få erfaringer med sproget nuancerer, så børnene kan udvikle deres sproglige kompetencer.